woensdag 15 april 2015

Nominatie Liebster Award

Wauw! Wat leuk!!!
Een paar dagen geleden ben ik genomineerd voor de Liebster Award!


Ik moet bekennen dat ik eerst wel even dacht: wat houdt dat nou precies in, een Liebster Award?
Nou dat ben ik natuurlijk uit gaan zoeken en ik was gelijk enthousiast. Uiteraard ga ik jullie dus ook de ins en outs van deze Award hieronder vertellen.

Allereerst, Marion van Made by MG  bedankt voor de nominatie. Ik voel mij zeer vereerd dat jij mij hiervoor hebt genomineerd. Voor diegenen die mij op Wendy's Mhaaksels op facebook volgen of via dit blog weten dat ik echt verliefd ben op het ontwerp van Marion's Vintage Mochilatas met Mickey en Minnie Mouse , die staat dan ook op mijn wensenlijstje om te maken ;) Maar Marion maakt en ontwerpt nog veel meer moois, het is een zeer leuk en gevarieerd blog en dat spreekt mij enorm aan, het is zeker de moeite waard om dit mooie blog te volgen.

Maar jullie willen nu ook vast wel weten wat die Liebster Award inhoud:

De Liebster Award is een virtuele Award van en voor beginnende/kleine bloggers (minder dan 200 volgers) om de persoon achter de blog beter te leren kennen en om aan te geven dat je zijn/haar blog echt de moeite waard vindt.
 
Ook zijn er regels aan verbonden....

De regels:
- Je bedankt de persoon die je genomineerd heeft en plaatst een link naar zijn of haar blog.
- Je beantwoordt de 10 vragen die je hebt gekregen bij de nominatie.
- Je nomineert zelf 5 tot 11 andere bloggers die minder dan 200 volgers hebben en brengt hen hiervan op de hoogte.
- Je mag zelf niet terug genomineerd worden.
 
En dan nu mijn antwoorden op de vragen die Marion mij stelde:
 
1. Wie is de vrouw achter het blog?
Van kind af aan ben ik creatief bezig geweest. Ik heb mezelf leren haken, breien en naaien en maakte als kind al van alles voor poppen, mezelf en anderen. Als ik iets niet wist kon ik altijd bij mijn oma terecht, ik keek altijd met veel bewondering en respect naar haar. Door mijn leven heen ben ik altijd creatief bezig geweest maar niet altijd met handwerken. Er was een periode dat dat ver op de achtergrond lag. Inmiddels ben ik moeder van een dochter van 14 jaar en tijdens haar zwangerschap heb ik door complicaties het handwerken weer opgepakt zodat ik wat te doen had. Ik breide in die periode een aantal vestjes. Na de geboorte van mijn dochter ben ik vooral veel kleertjes gaan naaien en een aantal jaren geleden heb ik het haken ook weer opgepakt. Sinds een aantal jaren mag ik ook proefhaken voor Amigurumipatterns.net wat ik echt superleuk vind om te doen. Zonder verder in details te willen treden, door ernstige gezondheidsproblemen moet ik veel liggen en zo kan ik toch iets doen. Dat maakt mij een gelukkig mens ;)
Ik woon samen met mijn vriend en dochter in de Achterhoek. We genieten met ons drietjes en ons motto is: Het leven is een feestje en wat je aandacht geeft groeit. Groot feest dus ;D
 
2. Waar haal je je materialen vandaan?
Mijn materialen haal ik bij verschillende leveranciers. Het ligt een beetje aan wat ik nodig heb.... Het meeste bestel ik bij Echtstudio, Chellebel, Wolplein en Dol-op-Wol. Allemaal supergoede service!
 
3. Hoeveel tijd besteed je aan je hobby?
Dat wisselt nogal. De ene dag lukt het me niet of nauwelijks iets te doen de andere dag weer wat meer. Het blijft een hobby (oh ja en verslaving ook wel trouwens hihi).
 
4. Hoe kom je aan je ideeën voor je hobby?
Ik haal mijn inspiratie van internet (google, blogs, facebook) en uit de oneindige verzameling haakboeken en patronen die ik inmiddels bezit (een hobby apart in mijn geval!)
 
5. Wat zou je nog heel graag willen maken?
Uhm... wat wil ik niet vragen is misschien sneller beantwoord? ;)
Ik heb een wensenlijstje waar ik dingen opzet die ik nog wil maken... maar die is echt heel erg lang. Dus binnen die wensenlijst krijgen dingen weer een code mee wat ik dan in welke volgorde liefst wil doen, maar ook dat wisselt nog wel eens hoor. De Vintage Mochilatas is er 1 van in ieder geval en ik wil graag een keer zelf iets gaan ontwerpen. Dus wie weet ;)
 
6. Waar laat je je spullen en waar ruim je het in op?
Ik heb een aantal poefjes in huis waar je heel handig spullen in op kan bergen, die zitten vol met garen. Verder heb ik nog wat mandjes en tasjes her en der met lopende projecten ofwel UFO's. Degenen waar ik echt aan werk staan naast de bank, binnen handbereik.
 
7. Wat doe je met je gemaakt creaties?
Mijn creaties maak ik voor mijn dochter, mezelf of als cadeautjes. Ik maak er dus anderen en mezelf blij mee ;)
 
8. Welk garen vind je fijn om mee te werken?
Het liefst werk ik met katoen. Alleen de twee omslagdoeken heb ik nu met acryl gemaakt. Verder ben ik echt liefhebber van katoen en daarin gebruik ik van allerlei merken. Ik probeer daarin wel graag iets uit om te kijken wat fijn haakt in ieder geval.
 
9. Wat zijn je favoriete patronen?
Ik heb niet echt 1 favoriet patroon om te haken. Ik ben wel dol op de Zoomigurumi boeken en heb daarvan dan ook alle delen. En ik vind Mochilatassen erg leuk om te haken.
 
10. Wat vind je zo leuk aan bloggen?
Het bloggen vind ik leuk omdat je hiermee contact hebt met andere creatievelingen, elkaar inspireert.
 
Ik nomineer op mijn beurt de volgdende 5 blogs:
 
De vragen die ik aan jullie stel:
1. Kun je iets meer over jezelf vertellen als persoon?
2. Van wie heb je leren haken en/of breien?
3. Wat wil je nog graag leren?
4. Waar ben je momenteel mee bezig?
5. Wat is je favoriete project of patroon?
6. Heb je nog meer hobby's en zo ja welke?
7. Voor wie maak je je creaties?
8. Waar haal je je inspiratie vandaan?
9. Waarom ben je gaan bloggen?
10. Heb je nog tips voor andere bloggers of mensen die willen gaan bloggen?
 
Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden en wie jullie gaan nomineren. Veel plezier en succes!
 
 
 
 


4 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met de Liebster Award. Leuk om zo iets meer over jou te lezen. Wat fijn dat je in creatieve dingen je ei kwijt kunt. Dat geeft een fijn verzetje en je maakt prachtige dingen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je mooie en lieve woorden Margaret. Het is idd heerlijk om er zoveel in kwijt te kunnen.
      Lieve groetjes,
      Wendy

      Verwijderen
  2. Super dat je het leuk vind om mee te doen. Het is heel leuk om je antwoorden te lezen, ik wens je sterkte met je gezondheid, rustig aan en geniet, maar dat doe je wel heb ik 't idee!
    Greetzz MG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marion ;) En genieten doe ik zeker, zolang je de mooie dingen in het leven blijft zien blijft genieten een groot genot :)
      Fijne dag,
      Wendy

      Verwijderen