woensdag 16 september 2015

Op zoek naar warmte



Koukleum als ik ben, ben ik altijd op zoek naar warmte ;) En nu de dagen weer korter, natter en bovenal kouder worden... Juist ja, moet er iets warms gehaakt worden.
Een tijdje geleden kwam ik een leuk gratis patroon van een gehaakte colshawl tegen op het blog van Tangled Happy, de Andy Button Scarf, waarvan ik gelijk wist dat ik die zou gaan maken! Alleen nog niet van welk garen.... Totdat ik gister bij Kruidvat de mega bulky bollen superzacht acrylgaren zag liggen. Ik wist gelijk: dat wordt die ene leuke colshawl die ik tegen was gekomen.
Dus na mijn afspraken ben ik lekker met een kop thee op de bank gekropen en aan de haak geslagen met het Kruidvat garen, haaknaald nr 10mm en DIT gratis patroon van de Andy Scarf (klik door naar de site van RP Design).
Het garen haakt heerlijk en het is met naald 10 ook nog eens lekker snel klaar! Ook wel eens leuk :D
En ik moet zeggen, ik vind 'em zelf echt superleuk geworden. 
De knopen bestelde ik lang geleden al eens bij GirlsFever.com maar ik had ze nog niet gebruikt omdat ik ze toch voor de meeste projecten net te groot vind. Maar hierbij vind ik ze echt supergoed passen en nu heb ik dan een echte Wendy's Mhaaksels colshawl ;) 
Hoe erg ik ook van warmte houdt, dat vind ik dan wel weer cooooollll haha

Voor deze colshawl heb ik ca 1,5 bol Kruidvat bulky garen gebruikt. De bollen zijn 350 gram per stuk. 
Zo hebben jullie een beetje een idee hoeveel garen je nodig hebt.

Liefs,
Wendy

Ps Aangezien niet iedereen de link naar het patroon hierboven schijnt te kunnen vinden dan wel dat die niet bij iedereen zou werken hierbij nog een keer de link naar het patroon van de colshawl: KLIK HIER of HIER



21 opmerkingen:

  1. Herkenbaar, ik ben ook zo'n koukleum ;-)
    De sjaal is echt knap en ziet er knus uit, de knopen passen er inderdaad perfect bij!
    Groetjes, sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, dat heb je snel gedaan! Mooi resultaat, daar ga je vast veel plezier van hebben! En de knopen passen er inderdaad prachtig bij.
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Wendy! Heerlijk voor dit gure weer..
    Mooi garen ook. Moet ook maar even langs Kruidvat ;)

    Groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die knoopjes erop maken het helemaal af, geweldig mooi!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. DIe ziet er erg confortabel uit.. Lekker warm en wat een lieve kleur...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er echt uit als een heerlijke warme sjaal. Mooi geworden hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Help ik wil dit maken want het ziet er heel zalig warme sjaal maar de werkbeschrijving bestaat dit niet in het Nederlands want mijn engels Is niet gelijk het moet,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super cool! En lekker warm. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, heel mooi geworden. Dit werkje staat hoog op mijn to do lijstje. Nu denk ik helemaal bovenaan en op naar Kruidvat ;-)

    Groetjes van Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier geen garen in kruidvat , spijtig want hij is mooi , al zou ik graag de nederlandse beschrijving hebben want met die engelse red ik het niet .
    Groetjes van Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Is er idd ook een beschrijving in het Nederlands?
    Top sjaal đź‘Ś

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi Wendy! I tried to email you back but the email came back to me as undelivered. If you have another email I could contact you at I would love to chat. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt voor al jullie lieve reacties, superleuk om te lezen ;)
    In de kruidvat hier kreeg ik ook al superleuke reacties ;) net als vandaag op de markt. En dan moet de winter nog gaan beginnen :D
    Wat betreft de vragen via hier, Facebook en privé over een vertaling kan ik het volgende melden, ik heb de ontwerpster om toestemming gevraagd om het patroon naar het Nederlands te mogen vertalen. Het is immers háár ontwerp en patroon en op patronen zitten rechten. Die mag je niet zomaar gaan vertalen, namaken en als je eigen patroon claimen en verspreiden. Alleen door het vragen van toestemming gaat alle eer naar de ontwerper, zoals het hoort. Indien de ontwerpster akkoord gaat zal ik jullie hier en via mijn Facebookpagina Facebook.com/wendysmhaaksels op de hoogte houden. Ik hoop op jullie begrip hiervoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie sjaal en lekker warm ...
    echt heel mooi geworden ...
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, ik vind je col ook super leuk! En daar ga je een heleboel plezier van krijgen, zeker als je een koukleum bent ...
    Je hebt hem zo netjes gehaakt, en de boord lijkt wel gebreid!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heerlijk zo'n lekkere warme kol en dan ook nog zo snel gemaakt!
    Mooie kleur en leuk met de knopen erop, groetjes Sietske

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoi, hoeveel cm is de sjaal ?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Wendy ! Superleuke en gezellige blog! En prachtige colsjaal!! Groetjes esther(essiebirdies)

    BeantwoordenVerwijderen