donderdag 16 november 2017

Sinterklaasmijter






Het is bijna zover... zaterdag komt Sinterklaas weer aan in ons koude kikkerlandje. Voor de Sinterklaasintocht ben je ècht nooit te oud in mijn ogen... ik hou ervan en zit dus zeker voor de tv ;) En ik vind het dan ook heerlijk om wat Sinterklaasdecoraties te haken. En zeg nu zelf, zelfgemaakte sinterklaasdecoraties zijn toch altijd wel het leukst vind je ook niet?
Wilma, je vindt haar hier op Instagram (klik), maakte voor het haakfeestje in de Kasteelhoeve in Geldrop superleuke haakpatroontjes, onder andere voor deze gehaakte sinterklaasmijter. Ze maakte het haakpatroontje die bij mij op de kleine mandarijn zit. Voor de grotere mijter paste ik het patroon zelf een beetje aan. Ondanks dat de onderste rand rekbaar is en ik al een maat grotere haaknaald had gepakt, valt de mijter bij mij erg klein uit door mijn strakke hand van haken. Dus nu heb ik een mandarijnmutsje voor kleinere en grotere mandarijntjes, superhandig.









Ik haak dus behoorlijk strak zoals ik al zei en dus bij mij zou de kleine sinterklaasmijter ook prima als eiermutsje kunnen, ook superleuk natuurlijk! Een sinterklaasmijter eiermutsje! Wat een leuk sinterklaasontbijtje zal dat worden zaterdag ;)





In deze tijd geniet ik altijd zo van alle leuke gezellige decoraties, kaarsjes, warmte en gezelligheid. Heerlijk!


Hele fijne dag.
Liefs,
Wendy

11 opmerkingen:

  1. Hier precies hetzelfde ik geniet er ook zo van. Vanmorgen heb ik ook de Sint en Piet spulletjes opgezocht, heerlijk! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, daar wordt een mens blij van! Superleuke eierwarmer!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Heerlijk en gezellig, de sinterklaastijd. Mijn jongste dochter (14 jaar) kijkt ook nog lekker sinterklaasjournaal. :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klopt een heerlijke tijd, ik ben ook al druk met ivan alles.
    Hoort bij de voorpret :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er gezellig uit.
    En omdat ze nu al klaar zijn kun je daar nog lekker een aantal weken van genieten.
    Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk gedaan! Schattige detail!

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super!!! Ik hou ook van Sinterklaas! Als ik al die blije kindergezichtjes zie, dan krijg ik bijna tranen van ontroering, nostalgie en jeugdsentiment... Dat Sinterklaas nog maar heel lang mag bestaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dit jaar komt Sinterklaas niet meer door onze straat zag ik. Zoooo jammer.

    BeantwoordenVerwijderen