maandag 8 juni 2015

Maar eend-je niet ;)


Alle eendjes zwemmen in het water falderalderiere falderalderare... 
Maar eend-je niet ;D

Ik zag de eendjes zoveel voorbij komen op Facebook en ik vond ze zooooo schattig dat ik besloot er ook 1 te maken. En aangezien het ècht veels te heet was met de dikke deken op schoot te haken vond ik dit wel even een leuk zomers projectje voor tussendoor.
Het patroon is van MrsEmonessy en hier te vinden in verschillende talen, waaronder Nederlands. Je vindt er ook een link naar een filmpje op YouTube.


In Holland we have a song 'alle eendjes zwemmen in het water' free translated as 'all duckies are swimming in the water'...
But one isn't ;)

I saw those duckies coming by on Facebook very often and decided to make one of those cuties myself. And as it was too hot in Holland for a few days to sit with a thick blanket on my lap to crochet, I thought this is a very nice summer-project for now. 
The pattern is from MrsEmonessy and you can find it here in several languages (English, German, Dutch, French and Danish). On the site you can also find a link to a film on YouTube. 

28 opmerkingen:

  1. Falderal deral deral derallll
    Wat is ie snoepig !!!!!
    Ohh nu wil ik hem ook maken :-)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is echt zo leuk om te maken en erg leuk tussendoorprojectje, er gaan er hier vast ook nog meer volgen ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een snoepie!!
    Mooi gemaakt hoor!

    Groetjes Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend. Ik vind de kleurtjes wit met grijs ook erg mooi. Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Rita, ik hou zelf ook wel erg van deze kleurcombinatie en het is gelijk lekker naturel om cadeau te geven ;)

      Verwijderen
  5. Wat een schatje! Ik had ze ook al gezien en het patroon opgeslagen, heb nu geen kleintjes of zwangeren in de buurt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er drie in mijn omgeving nu ;D maar maak niet voor allemaal hetzelfde hoor dat vind ik niet leuk ;) Toch zullen er zeker nog wel wat volgen, ze zijn zo leuk om te maken. Fijne dag.

      Verwijderen
  6. Ja die ga ik ook nog haken heb al garen klaar liggen.. zo leuk en lief dat eendje.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Uih, the ducky is so cute !!!
    xxx
    Fräulein KidsliKids

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zag hem ook op fb voorbijkomen! Ik vind hem zo leuk!! Je hebt hem in mooie kleurtjes gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Lotte ;)
      Haha ja je kunt niet op Facebook komen of er dobbert er wel weer 1 voorbij ;D

      Verwijderen
  9. Ja .. hij is inderdaad leuk ...ik heb hem ook nog op mijn lijstje
    staan ...maar jij hebt hem heel mooi gemaakt ..mooie kleurtjes ..
    groetjes ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je lieve compliment ;) Ik ben benieuwd naar de jouwe tzt zal vast ook een beauty worden :D

      Verwijderen
  10. Wat een schatje is dat eendje, ik zag m ook al voorbij komen en staat inmiddels ook op mijn "wilikookmaken" lijst. Je hebt erg leuke rustige kleurtjes gebruikt.....zo is het niet alleen een speelgoed knuffeltje maar ook leuk om in je woonkamer neer te zetten?
    Lieve Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij ligt nu idd nog even in mijn huiskamer en dat staat ook wel erg schattig, maar uiteindelijk gaat ie toch als cadeautje naar 1 van de drie zwangere dames in mijn omgeving. Nog even 2 andere cadeautjes maken en dan bedenken wie wat krijgt :D

      Verwijderen
  11. Echt schattig. Dat hartenstrikje maakt hem extra mooi. Dit eendje staat ook op mijn verlanglijstje.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja schattig he dat lint, vind het ook echt bij dit eendje passen ;)
      Nou dacht ik echt toen ik aan het eendje begon dat heel haakland m al had gemaakt en ik als allerlaatste nog een keer moest beginnen maar ik zie nu aan de reacties dat dat helemaal niet zo is :D Ben zo benieuwd naar al jullie eendjes straks ;)
      Liefs en fijne dag, Wendy

      Verwijderen
  12. Ze zijn zo schattig. Heb er ook al een paar gemaakt. Ze blijven leuk in allerlei kleurencombinaties.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt leuk he Margaret, en ook zo lekker als tussendoorprojectje. Ik vind ze iig super ;)

      Verwijderen
  13. Ik heb 3 zwangeren in mijn omgeving, wil voor alledrie iets anders maken, ben er nog niet uit voor wie dit eendje wordt hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ahw, prachtig gemaakt zeg! wat heb je een mooi talent!! dat kan ik echt niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel ;)
      Het is wel een makkelijk patroon hoor. Dus als je ooit wil gaan haken is het een leuke om te beginnen. En over talent gesproken.... Jij hebt echt heel veel talent op allerlei gebied, echt genieten hoor je blog ;)

      Verwijderen
  15. Oh wat leuk! Je ziet ze inderdaad overal voorbijkomen die eendje! Ik ga denk toch eens bezwijken onder de hype en er ook een(d)tje maken :D
    Leuk blogje heb je! Ga je volgen hoor :)
    Veel liefs Julie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welkom Julie en dankjewel. Ja wat een hype he haha veel haakplezier ;)

      Verwijderen