zondag 14 juli 2013

Afscheidscadeautjes

Gister was de laatste 'echte' schooldag van onze dochter.... Ze is nu basisschool-af! Een afsluiting voor ons allemaal dus van weer een periode in haar nog prille kinderleventje ;-) Vooral voor haar een spannende gebeurtenis, waar ze toch ook wel aan echt aan toe is inmiddels. 'Mam, wil jij dan voor iedereen iets leuks haken als afscheidscadeautje?' Uhm tsja, wie ben ik om dat te weigeren!

Voor de juffen heb ik een oud conservenblik gepimpt....
Eerst wit gespoten, hoesje omheen gehaakt, gehaakt roosje erop (het patroon van het roosje is van inhaken.com). En dan is dit het resultaat:


Voor de zekerheid heb ik er eerst een glaasje in gezet voordat ik de bloemetjes er in deed, zo zonde als het gaat doorroesten.

Natuurlijk nog even ingepakt...



En een eigengestempeld labeltje er aan ;-)



Dochterlief had de juffen al een beetje uitgehoord ivm de kleuren, dus ze kreeg gelijk ook leuke reacties dat dat zo leuk in hun interieur past ;-)

Voor de kinderen heb ik potloodbeestjes gehaakt die ze iedereen uit kon delen. Allerlei verschillende... Dom genoeg heb ik de foto per ongeluk gewist waar ze allemaal leuk in een pot staan :-( 
Ik heb nog wel foto's van ze afzonderlijk, dus dan laat ik jullie die gewoon zien, staat wat minder gezellig als met z'n allen in 1 pot, maar je kan ze zo wel wat beter zien iig.








Ik had een basispatroon van het varkentje, haasje en muisje. Maar ik vond het muisje echt nergens naar lijken dus heb ik die maar twee tandjes gegeven... Dochterlief wilde zooooo graag paardjes erbij, dus oké, dat moest te doen zijn... Met dit als resultaat. Olifantjes wilde ik zelf graag ;-) En de hondjes mochten zeker niet ontbreken vonden wij beiden! 

De kinderen waren dol-enthousiast in ieder geval. En daar doe je het als moeder toch voor ;-) 
Ik wens ze vanaf hier nog eens allemaal heel veel succes op het voortgezet onderwijs!! Maar eerst... Lekker genieten van jullie welverdiende zomervakantie!!!

Fijn weekend allemaal!









9 opmerkingen:

  1. Nou daar zullen ze wel erg blij mee zijn.. Watschattig dat omhaakte vaasje en die potloodpoppen zijn echt zo lief. Leuk hoor!!!

    Bedankt nog voor je lieve reactie op mijn blog. Ben gelijk maar volger geworden van jou.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dinah,
      Bedankt voor je lieve bericht en dat je nu ook mij volgt! Echt Superleuk!
      En de cadeautjes waren idd goed in de smaak gevallen bij iedereen. Kreeg nog lieve reacties na. Zeker van 1 jongetje, was extra leuk! ;-) Dat doet me dan ook weer zoooo goed, geeft zoveel energie.
      Net als zo'n leuke reactie hier, geweldig! Thanks ;-)
      Liefs,
      Wendy

      Verwijderen
  2. HayHay!
    Wat maak je mooie dingen!
    Prachtig :-)
    Wil graag nog een keer leren haken.
    Ik ga je volgen dus weer een volger erbij!
    Ik begrijp goed wat je bedoelt want ik ben ook blij als er een nieuwe volger bij is.
    Veel plezier in blogland!
    Het is een mooie wereld ;-)
    Gr. DivaDaan
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Danielle,
      Bedankt voor je reactie en dat je nu ook mijn volger bent ;-) En wat je zegt heb ik ook hoor, haha, wij hebben problemen met wifi al een aantal dagen dus kan nu pas kijken en zie ik twee volgers erbij! Toch ff vreugdedansje, zo stom hihi.
      En haken is echt niet moeilijk hoor! Wil het je met alle plezier leren iig!
      Fijn weekend.
      Groetjes,
      Wendy

      Verwijderen
  3. Wat een leuk en mooi idee die dieren hoofdjes op de potloden. Heb geen kleine kinderen meer anders had ik ze gemaakt.
    Ben je al net zo verslaafd aan het worden met bloggen als ik? Het is zo leuk om te doen, je komt steeds weer op nieuwe ideeën.
    Je krijgt er vast veel volgers bij. Een heb je er al weer.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welkom als volger Margaret, je hebt gelijk hoor het is behoorlijk verslavend ;-)
      Door de problemen met wifi bij ons thuis ben ik nu maar beperkt om op mijn blog te kijken en ik merk dat ik dat toch wel heeeeel erg jammer vind haha.
      En idd, die ideeën, ik kan wel dag en nacht aan de slag onderhand ;-D
      Groetjes,
      Wendy

      Verwijderen
  4. Hej Wendy! Wat gaaf zo'n blog!!! Je maakt hele mooie dingen en bent erg origineel. Succes met je creaties en deze blog.
    Liefs, Elle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die potjes vind ik prachtig! Dat idee ga ik saven :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen