zondag 17 december 2017

Gehaakte kerstdecoraties / Crochet Christmas decorations



Een roze kerst;) Zowel de sterren onderzetters als de kerstornamenten zijn een gratis haakpatroon.
A pink Christmas ;) Both the star coasters as the Christmasornaments are a free crochetpattern.


Je zou het misschien niet zeggen.... Maar ik hou zo ontzettend erg van zelfgemaakte kerstdecoraties! Van kerstdecoratie in het algemeen trouwens. De sfeer in de maand december met alle lichtjes, kaarsjes, leuke spulletjes neerzetten en maken, heerlijk ik hou ervan! Dus ieder jaar probeer ik wel iets voor kerst zelf te maken. Want de zelfgemaakte kerstdecoraties vind ik toch altijd nog het allerleukst. Eén probleem... ieder jaar weer begin ik veel te laat met mijn kersthaakwerkjes! Ook dit jaar. Ik had zoveel mooie Kerst haakpatronen gezien die ik wilde gaan maken. Toch heb ik inmiddels al wel het leuke gingerbreadmannetje of zoals wij het ook wel noemen "koekmannetje", een sneeuwmannetje en koukleumpje het sneeuwpopje gehaakt (klik op de afzonderlijke linkjes). Voor mijn doen dus echt al heel veel zo op het laatste moment. Oh en natuurlijk ook nog deze leuke gehaakte eland! (klik hier). Die gaf ik aan onze dochter cadeau op haar verjaardag. Ze is er superblij mee! Hij staat op haar kamer in een prachtig kersttafereeltje.
I love handmade Christmas decorations! All Christmas decorations by the way ;) I love Decembre with all the lights, candles, lovely decorations to make... So I try to make something for my home every year. Just because the handmade are the most lovely. Just one problem.... every year again, I start way to late crocheting. I saw so many lovely Christmas crochet patterns. So also this year ;(
But I did made some cute Christmas decorations yet. I crocheted the cute gingerbreadman, a snowman and koukleumpje the little snowman (click on seperate links).
Oh and I also this adorable little holiday deer! (Click here). It was a gift for our daughters birthday. She loves him.


Vorig jaar haakte ik deze leuke roze sterren onderzetters. Het gratis haakpatroon is van Mrs Hooked (KLIK HIER). Ze zijn ook superleuk om in de boom te hangen of om als een kerstslinger te haken.
Last year I crocheted these lovely pink star coasters. The free crochetpattern is from the blog by Mrs Hooked (CLICK HERE). They are also fantastic to decorate your tree with them or to crochet a Christmas garland.


En dit jaar haakte ik er ook nog een paar leuke kerst ornamenten bij. Het gratis haakpatroon voor de kerstornamenten zijn van Hopeful Honey (KLIK HIER).
And this year I also made some Christmas ornaments. The free crochetpattern is from the blog by Hopeful Honey (CLICK HERE).


Wil je nog wat snelle kerstdecoraties haken? Dan zijn dit allemaal superleuke haakpatroontjes waar je snel een geweldige sfeer mee in huis creëert of die je als zelfgemaakt Kerstcadeautje kan geven.
Would you like to crochet some lastminute Christmas decorations? All those crochetpatterns are lovely to create an amazing Christmas look in your home or to make them as a handmade Christmasgift.

10 opmerkingen:

  1. Misschien een idee, om als het aankomende zomer mooi weer is en je hebt lekker wat rust en tijd, om dan je haakweekjes te gaan maken voor Kerst😊
    Zie je het voor je? Zit je in de zon, 25 graden, een mooie Kerststal te haken......ik zeg doen!!
    Ik vind de onderzetters heel erg leuk!! Ook voor na de Kerst nog. Zo lang het koud blijft kun jij ze lekker gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja echt niks voor mij ;) Ik was dit jaar een kerstpatroon aan het proefhaken in het voorjaar, zo gek haha
      De onderzetters zijn idd voorlopig nog wel leuk. En de Sneeuwpopjes die ik gehaakt ook. En anders haken we gewoon weer nieuwe accessoires hè ;p lol

      Verwijderen
  2. Je hebt toch weer wat leuke zelfgehaakte spullen gemaakt! Fijne roze kerstdagen gewenst!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben vandaag nog druk geweest met kleine knutseltjes voor bij de kerstkaarten, waarom altijd zo laat? XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja echt he... ieder jaar denk ik ‘volgend jaar begin ik echt veel eerder...!’ Nou niet dus. Hmmmm misschien volgend jaar dan toch ;)

      Verwijderen
  4. Ik stel ook altijd veel te lang uit. Maar in de zomer met kerst bezig zijn, dat gaat gewoon niet.
    Je hebt intussen toch aardig wat dingen af. Leuk zo in het het roze.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou inderdaad, ik kan mij er dan ook niet erg toe zetten hoor Corrie, en ik vind het ook niet leuk om blogs erover te posten of erover te lezen met 40 graden eerlijk gezegd haha. Dus dan maar te laat, dat heeft ook wel weer wat ;) En inderdaad inmiddels best weer leuke aanwinsten erbij en nog een hele schattige in de maak ondertussen, die komt ook nog wel op tijd af.

      Verwijderen
  5. Ik hou van roze én van Kerstmis, dus knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh zo herkenbaar: Veel ideeën en te weinig tijd om te maken. De sterren zijn mooi! Ik heb dit jaar het patroon van Jip by Jan gebruikt, alleen nog niets voor mijzelf mee gemaakt.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen