woensdag 6 juli 2016

Zou ook dit verslavend kunnen zijn? ;) Could this also be addictive? ;)


Het begon afgelopen vrijdag met een online workshop tunisch haken van Wolplein. De start van een vlaggetjeslijn om het tunisch haken te leren. Nu heb ik als kind het tunisch haken wel geleerd, maar na zeker 30 jaar weet ik daar weinig nog van. Ik herkende de haaknaald nog wel haha. Eenmaal bezig was ik niet meer te stoppen. Gelijk maar door met de kleurwisselingen dan, dat leek mij vanzelfsprekend en naar mijn mening op verschillende manieren mogelijk waarvan dit er 1 is. Maar ik ontdekte ook dat ik de linkerzijkanten niet mooi vond worden, te losse lussen, te grote gaten. Dus ook daarvoor zelf wat uitproberen en uitvogelen en nu vind ik het al beter worden. Kortom, een verslaving erbij ben ik bang ;) Ik denk dat het een gezellige slinger zal gaan worden ❤️

Last Friday I started an online workshop Tunisian crochet by Wolplein. Making little flags for a garland to practice Tunisian crochet. I learned Tunisian crochet by myself as a child, but I didn't practice this Tunisian crochet for maybe over 30 years. I did recognize the crochet hook immediately whahaha. And when I started I couldn't be stopped anymore. So I thought I could try a few colorchanges, this is one of the possibilities. There are more ways to change color at Tunisian crochet. 
Although I really like the looks of Tunisian crochet I didn't liked the left sides of my work by following the online workshop, because the wholes are too big. So I started figuring out how to manage that and I think it's much better now. I think I've added a new addiction ;) I think it will be a lovely garland ❤️

XXX
Wendy

12 opmerkingen:

  1. leuke kleurtjes ook. Ik weet eigenlijk helemaal niet of ik dit ooit gedaan heb vroeger. Al doende leert men, het wordt steeds beter. Ik vroeg me al af wat het worden zou maar een slinger dus. Lekker vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er al heel tof uit. De kleuren alleen al zijn toppie! Zelf nog nooit uitgeprobeerd maar ben bang dat er dan een nieuwe verslaving bijkomt :-))

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is gelukkig een gezonde verslaving. Leuk om uit te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!
    Ik ben er heel zeker van dat dit een verslag kan worden ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, hoor! Ik doe even niet mee, ik had net een nieuwe slinger gehaakt :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! Ik heb een paar dingetjes tunisch gedaan, op een gewone (ouderwetse) haaknaald. Kleurwisselingen heb ik nog niet gedaan. Moet je maar eens laten zien. Grote lussen kan ik me ook vaag herinneren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van de ene verslaving komt de andere? :-) haha!
    Onschuldige verslaving volgens mij, en met een héél leuk resultaat! Kick nog maar lang niet af ;-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Volgens mij zijn alle 'haakdingen' verslavend! Maar dit word zeker een hele leuke slinger. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk!! Ik heb het vroeger ook gedaan, zo'n 35 jaar geleden volgens mij. Ik had er zelfs een trui van. Zo stijf als een plank, maar ik heb 'm toch veel gedragen. :-)
    Ik moet 't toch ook maar weer eens proberen.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuke kleurtjes ...veel plezier met je nieuwe
    verslaving ....groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke kleuren en wat zijn ze mooi gelukt! Hopelijk vloeien er nog vele tunische haakprojecten uit voort :-).
    Groetjes, Lotte - Wolplein.nl

    BeantwoordenVerwijderen