vrijdag 4 december 2015

Babymutsje


Toen ik de kans kreeg voor het proefhaken van het Engelse haakpatroon van dit schattige babymutsje hoefde ik niet na te denken. 

Ik haakte met Royal van de Zeeman en de eerste versie haakte ik met haaknaald 3,5mm. Alleen was die echt te klein, met 14,5inch kwam ik 1,5inch tekort. Om aan de 16inch voor het formaat voor baby's van ca 3 tot 6 maanden te komen haakte ik de tweede versie met haaknaald 4mm. 
Deze tweede kreeg hierdoor precies de juiste afmeting.

Wil je ook zo'n schattig babymutsje maken? Het patroon is onder andere te vinden op Ravelry, klik HIER voor het patroon.

Fijn weekend allemaal.
Liefs, 
Wendy

3 opmerkingen:

  1. Het is altijd zo'n leuk werkje om te doen die kleine mutsjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verschil met een naald van maar 5mm dikker! Het zijn leuke mutsjes geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooi modelletje!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen