woensdag 22 juni 2016

Week 6 en week 7 Scheepjescal 2016


De steek van week 6 stond al heel lang op mijn wil-ik-heel-graag-eens-doen-crea-lijstje ;) Het is de corner to corner steek, ook wel aangeduid met C2C-steek. Het ontwerp van deze week is van Carmen van Crafty Queens.
Wat een heerlijke steek om te haken. Ik haakte de blokken van week 6 van de Scheepjescal 2016 Last dance on the Beach met haaknaald 5mm.

The stitch of week 6 was on my really-love-to-do-when-I-have-time-creativity-list ;) It's the corner to corner stitch, also known as C2C stitch. This block is designed by Carmen by the blog  Crafty Queens
I really love this stitch. I crocheted the blocks of scheepjescal 2016 Last dance on the Beach week 6 with crochet hook 5 mm. 



Hoewel ik alle ontwerpen voor de Scheepjescal 2016 Last dance on the Beach geweldig vind, heb ook ik wel zo mijn favorieten. En week 7 is toch wel 1 van mijn favorieten moet ik eerlijk bekennen. Het hartje! Het ontwerp is van Maria van het blog Fifty shades of 4 ply Maar oh wat vond ik deze week lastig om deze goed op de juist maat te krijgen. In het filmpje werd gezegd dat ie best wat kleiner mocht zijn want dat kwam met blocken helemaal goed, er zou voldoende rek in zitten... Nadat ik er al 3 klaar had stoorde het mij zo enorm! Ik kreeg ze met blocken echt niet op de juiste maat. Dus er zat maar 1 ding op! Opnieuw beginnen!!! Uiteindelijk haakte ik ze met haaknaald nr 5 mm. En dan moest ik ook vooral niet te strak haken. Continu opletten dus. Maar oh wat zijn ze leukkkkk! Ik las veel verhalen van mensen bij wie de noppen niet mooi werden. Ik had daar gelukkig geen last van. Wel kan ik adviseren om goed het YouTube filmpje te kijken want het is wel belangrijk om de nop af te maken met een losse en vooral ook om op de toer erna, de terugweg, in de juiste steek bovenop de nop te steken. Doe je dit niet dan krijg je geen mooie, rechtopstaande nop. Dus kijk echt even het filmpje helemaal goed af, dan wordt het vanzelf duidelijk.

Though I really like all the designs of Scheepjescal 2016 Last dance on the Beach, I do have my preferences. And I have to confess, week 7 certainly is one of my personal preferences. The heart! Week 7s heart was designed by Maria by the blog Fifty shades of 4 ply
I really advise you to watch the Scheepjescal 2016 week 7 YouTube film. Because it's important to make chain one after crocheting bobblestitch and also very important to single crochet in the right stitch above the bobble stitch in your row back. If you're good aware of both you can make really beautiful bobble hearts or every figure you ever wanna make ;) 
The only problem I had with this week was the size of the blocks. They turned out too small. Unfortunately it didn't work out for me to make them right sizes by blocking as mentioned on youtube. They were too small and they hardly stretched out :( So, after 3 blocks... Yes really, I started back again. I made week 7 eventually with crochet hook 5mm.



Enjoy your day!
XOXO
Wendy


6 opmerkingen:

  1. Bij mij gaat het nu ook goed. Ik vind het zo leuk om te doen! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het is inderdaad mooi, het hart. Je bent nu over de helft, toch?
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de bloggen zijn weer mooi geworden..
    nog een fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie strrrrakke blokken! Super!!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zien er mooi uit ik haak ook aan de blokken maar ben pas bij week 2.bedankt voor de tips ik zal het zeker in de gaten houden en de hartjesblokken zijn echt superleuk om in de deken te verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Poeh, lijkt mij echt super moeilijk, die hartjes haken.....
    Mooi hoor, ik ben zo benieuwd naar het eind resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen