vrijdag 6 maart 2015

Kippeneierdop

Was er nou eerst de kip of het ei...?! Nou ja, feit blijft dat het leuk is om voor een ei een leuke eierdop te hebben in ieder geval! Zeker met de Pasen in aantocht. 
En wat is er dan toepasselijker als eierdop dan een kip?! :)

Vandeweek maakte ik deze kippeneierdop als cadeautje voor mijn creatieve maar bovenal jarige vriendin Ilse. Het ei verving ik in het cadeau voor een chocolade-ei ;)


Het patroon is een gratis patroon en is te vinden op het blog van CuteDutch http://www.cutedutch.nl/2015/02/eierdop-kip.html?m=1

De basis van de eierdop is een wasmiddeldop. Het patroon paste ik zelf wat aan want ondanks hetzelfde soort garen en dikte van de haaknaald kwam ik qua toeren niet uit. Ik haak heel strak en kwam echt veel tekort, maar het patroon is makkelijk aan te passen dus wat dat betreft geen probleem.

Fijn weekend allemaal!
Wendy

1 opmerking: