dinsdag 16 december 2014

Mochila tas, het begin

Een nieuwe uitdaging voor mij :) Haken in Mochila-techniek. Ooit uitgevonden door de indianen. 

Zondag was ik begonnen met een ander exemplaar maar dat stond helemaal bol :( Ik begon ook gelijk met een project met 5 draden en kleurwisselingen om iedere 1 tot 3 steken (niet heel slim voor een startersproject misschien hahaha).
Dus uitgehaald en opnieuw begonnen met een simpel ontwerp. 
Want ik wil een platte pannekoek als bodem en geen bolhoedje, dat hoort nu eenmaal niet bij een Mochila. En met minder neem ik geen genoegen, ook niet voor een eerste object ;)

Gelukkig ben ik lid van de nieuwe facebookgroep Mochila Haken NL waar lieve dames mij met raad en tips terzijde stonden, zodat ik de moed vond om het opnieuw te proberen. Superbedankt. Wil je ook lid worden van de groep dan kan dat hier: https://m.facebook.com/groups/1423328261222965

Het patroon dat ik nu gebruik is de CAL1 Mochila-look-a-like uit een groep die inmiddels is opgeheven. Het kwam er steeds niet van om er aan te beginnen en nu met het starten van bovenstaande nieuwe groep ben ik blij dat ik eindelijk ben begonnen. Dit is het resultaat van mijn week 1 van een oude CAL. Vol goede moed op naar week 2. Foto's volgen uiteraard!

Het lijkt wel een zuurstokje;)


1 opmerking:

  1. You've chosen pretty colors, can't wait to see the progress :-). Wishing you lots of luck, health and creative hours in 2015, Happy New Year!
    All the best, Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen